5 vragen aan Robin Angenendt: Jubilaris en man vanaf het eerste uur

1 oktober 2015, de dag die Robin Angenendt nog nauw bij staat en ook niet snel zal vergeten. Nietsvermoedend begon hij aan zijn eerste werkdag. Hij was op zoek naar een dynamische omgeving. Een ding wat hij zeker kreeg. Maar liefst een uur kan hij Grontmij op zijn CV zetten. Grontmij werd op Robin zijn eerste werkdag Sweco. Aan het woord Robin over zijn onbewuste keus die 5 jaar later nog steeds een schot in de roos voelt.

1. Wat maakte je nieuwsgierig?

Tijdens mijn studie kwam ik onze voorganger Grontmij geregeld tegen. En viel in positieve zin op. Ik was op zoek naar een organisatie en baan waar ik in aanraking kon komen met meer dan alleen mijn eigen discipline. En waar een sterke nadruk op ontwikkelen ligt. Doorslaggevend voor mijn keus was het internationale karakter. Tijdens mijn stages kwam ik erachter dat contractmanagement mij erg goed ligt en met name prikkelde mijn tijd in Suriname in de wens om ook te werken aan internationale projecten.

2. Wat was je gevoel bij Sweco? En klopt dat met vandaag de dag?

De hele transitie van Grontmij naar Sweco heb ik vanaf het begin meegemaakt. Daarbij merkte ik dat er een “nieuwe frisse wind” door het bedrijf waaide zonder dat ik het verleden van Grontmij goed kende. Collega’s stonden er positief in en staan er nog steeds positief in, de strategie van Sweco blijkt de juiste.

3. Welk moment staat je als de dag van gisteren 5 vrabij?

Dat zijn toch wel de eerste projecten die ik als projectleider heb mogen draaien. In korte tijd kreeg ik het vertrouwen om als projectleider de kneepjes van het vak te leren. Al gauw resulteerde dit in het project van A-Z te mogen coördineren en het daadwerkelijk op mijn naam te hebben. En het positieve projectresultaat wat we behaalden maakte het voor mij helemaal compleet.

4. Wat maakt je het meest trots?

De positieve en succesvolle cirkel die we hebben ingezet en waar we in zitten. De afgelopen jaren is er meer focus op de klantbehoefte gekomen. Binnen Sweco hebben we enorm veel klanten die ons altijd weten te vinden, waar we een goede band mee hebben en waarvan de relatie sterker en sterker wordt. Deze goede klantrelaties dragen bij aan een positieve werksfeer en met deze werksfeer volgen dan ook de resultaten. En die zijn elk jaar weer beter. Hierdoor kunnen we meer en meer investeren, waardoor we klanten steeds beter kunnen bedienen. Deze strategie werkt zichtbaar goed.

5. Waarom Sweco voor jou vandaag?

Sweco geeft me veel vrijheid en mogelijkheden om te groeien binnen het bedrijf. De eerste 5 jaar heb ik super veel mogen leren en een enorme persoonlijk groei ondergaan. En deze route vervolg ik graag samen de komende jaren!

Meer weten?