Zandvoort:
terug naar de gloriedagen
Zandvoort terugbrengen naar zijn gloriedagen, daar zet de gemeente van deze badplaats volop op in. Door de geplande renovaties en het plaatsvinden van twee succesvolle Formule 1 races, lijken de eerste stappen te zijn gezet. BSP helpt om de eerder opgestelde visie verder aan te scherpen.
In 2019 heeft BSP in opdracht van de gemeente Zandvoort een visie opgesteld voor een aantrekkelijke invulling van het Entreegebied en Badhuisplein. In de visie is de ambitie vertaald in een concrete positionering en programmering van de (plint)voorzieningen (horeca, hotels, leisure, retail) met daarbij een advies over een passende realisatiestrategie.
Inmiddels zijn we drie jaar verder en heeft de succesvolle Formule 1 Grand Prix op het circuit van Zandvoort in september 2021 plaatsgevonden. Het evenement was ondanks de geldende coronamaatregelen druk bezocht (70% van capaciteit) en heeft voor spin-off effecten en enorme trots geleid in de gehele regio. Begin deze maand vond de Formule 1 op volledige bezoekerscapaciteit plaats. Nu is dan ook het momentum om de visie uit 2019 te updaten en verder aan te scherpen. De gemeente Zandvoort wil met een combinatie van aantrekkelijke functies dagrond (overdag en in de avonduren), weekrond (ook buiten de weekenden) en jaarrond (ook buiten het seizoen) de aantrekkingskracht van de badplaats vergroten.
BSP vertaalt de verdieping in programmering en concepten naar referentie- en sfeerbeelden. Dit doen we op een zeer aantrekkelijke glossy achtige manier waarin de visie kort en bondig wordt toegelicht en de beelden centraal staan. Het eindproduct heeft het karakter van een bidbook voor potentiële investeerders in Zandvoort. Samen met de gemeente organiseren we in oktober bijeenkomsten voor stakeholders en potentiële investeerders om samen tot een reële realisatiestrategie te komen en daarmee tot uitvoering van de visie.