Eugene Grüter, CEO Sweco Nederland
Sweco Nederland zag de omzet in het eerste halfjaar met 3,2% stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. En de ebita-marge is verder gestegen naar 7,8% in het eerste halfjaar. En natuurlijk… we hebben de wind mee! Dat klopt helemaal. Onze klanten lopen rond met grote uitdagingen op het gebied van klimaatadaptatie, slimme mobiliteit en de energietransitie, waarvoor ze onze kennis keihard nodig hebben. En gelukkig hebben we die kennis volop in huis.
Maar toch is onze kennis niet de enige reden dat steeds meer klanten ons weten te vinden én bij ons blijven. De laatste drie grote tenders wonnen we niet alleen omdat we de juiste expertise in huis hadden. Dit werd door de klant als vanzelfsprekend gevonden, anders hadden we ook niet aan tafel gezeten. We wonnen de tenders, omdat de klanten waarderen dat we met hen een intense samenwerking willen aangaan. Een langdurige relatie. Een verbintenis waarop ze kunnen terugvallen. Oprechte partners willen zijn. Dat zien ze en dat voelen ze. Expertise is voor ons belangrijk, maar de relatie tussen collega’s onderling én met de klant, is voor ons nog belangrijker. Wij willen begrijpen waar het échte probleem zit en hoe we onze klanten kunnen helpen hun doelstellingen te behalen.
Niet voor niks beloven wij onze klanten om de ‘meest betrokken en benaderbare partner met erkende expertise’ te zijn. Geen enkel bureau in onze branche kent een dergelijke klantbelofte. En wij gaan – elke dag opnieuw – voor deze marktpositie!