0 van 0 resultaten voor ""

Internationaal verkeersmodellen webinar

Als mobiliteitsexpert is het soms lastig in te schatten wanneer je het beste een verkeersmodel kunt inzetten en wat de verschillende verkeersmodellen allemaal voor je kunnen betekenen. Ben je werkzaam als adviseur, modelleur of beleidsmaker en zet je wel eens een verkeersmodel in bij een project? Dan is dit Webinar echt iets voor jou. Op 8 juni tussen 13.00 en 16.00 organiseert Sweco een Internationaal verkeersmodellen Webinar. Inschrijven kan tot en met 1 juni. 

Op het programma staan verschillende type projecten, modelpakketten en manieren van toepassen. Dit varieert van een fiets- en voetgangerssimulatie tot macroscopische modeltoepassingen.

 

Programma

Presentatie Onderwerp Software
1A Assessing a COVID-19 drive-through mass vaccination centre Vissim (micro)
1B Toilet or sausage, which one to choose? VisWalk can help you! VisWalk (voet.)
2A Microsimulation of road network Pasila Train Station (Helsinki), incl. trams Vissim (micro)
2B City-wide dynamic model of Rotterdam Paramics (micro)
3A Evacuation simulation of new métro stations EXODUS (voet.)
3B Cars are the past so what should we prioritise… bikes or busses? Vissim (micro/ fiets)
4A London Highways Assignment Model (LoHAM) SATURN (macro)
4B Simulation of an urban corridor in Stockholm Vissim (micro)

Alle presentaties zullen in het Engels gegeven worden.

Sweco heeft veel kennis en ervaring met verkeersmodellen. Dat hebben we niet alleen in Nederland, maar ook daarbuiten. Daarom organiseren we de Modellendag dit jaar internationaal. Twee wegbeheerders en een aantal Sweco experts vanuit o.a. Nederland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, België en Finland nemen je in een interactief webinar mee in de boeiende wereld van verkeersmodellen.

Het belooft een leerzaam event te worden waarbij we verschillende toepassingen laten zien. Daarbij is het tevens mogelijk om in gesprek te komen met collega wegbeheerders uit andere landen.

Zo meld jij je aan voor het webinar

We bieden klanten de kans om kostenloos deel te nemen aan ons webinar. Je kunt deelnemen via Microsoft Teams. Schrijf je nu gratis in!

Datum: 8 juni

Tijd: 13.00 – 16.00

Locatie: Microsoft Teams

Presentaties

Assessing a COVID-19 drive-through mass vaccination centre

Vissim (micro), Schotland

Een microsimulatiemodel in Vissim waarbij de verwachte doorstroom van een COVID-19 test- en vaccinatiestraat gesimuleerd is voor het ministerie van gezondheid in Schotland. Het model is uitgerust met de landelijk vaccinatietargets zodat kan worden bepaald of de teststraat voldoende capaciteit heeft om de burgers op tijd te kunnen vaccineren.

Microsimulation of road network Pasila Train Station (Helsinki), incl. trams

Vissim (micro), Finland

Een netwerk van 5 complexe kruispunten (inclusief tram, bus, en langzaam verkeer) is gesimuleerd in Vissim, om zo te beoordelen of de netwerkcapaciteit voldoende is voor de te verwachten hoeveelheid verkeer.

Evacuation simulation of new métro stations

Exodus (voetgangersimulatie), België

Voor een groot metroproject in Brussel (Metro Nord) worden 7 nieuwe metrostations ontworpen, welke meer dan 30 meter onder de grond worden gerealiseerd. Dit is een uitdaging voor het opstellen van evacuaties voor wanneer er een noodsituatie plaatsvindt. Naast het gebruik van Exodus software, heeft Sweco ook de variatie tussen de verschillende scenario’s onderzocht. Dit heeft geleidt tot betere en meer uitlegbare resultaten voor de Brandweer van Brussel.

London Highways Assignment Model (LoHAM)

Saturn (macro), Engeland

Sweco heft meegewerkt aan het ONE model, een van de grootste bestaande VISUM modellen, opgesteld door het samenwerkingsverband Transport for London. Het ONE model is onderdeel van een scala aan modellen waar Transport for Londen mee werkt. Sweco heeft dit model gebruikt voor meerdere projecten met de London Boroughs (stadsdelen van Londen) als klant. Projecten die gepresenteerd worden zijn Oxford Street District, All Change at Bank en Holborn Liveable Neighbourhoods.

Toilet or sausage, which one to choose? VisWalk can help you!

Viswalk (voetgangersimulatie), Zweden

Tijdens een pauze in een (voetbal-)wedstrijd is het altijd chaotisch in toiletten of bij de kiosk. Ga je eerst naar het toilet en loop je het risico niet genoeg tijd te hebben voor een hapje? Of denk je tijd te hebben voor beide, maar mis je toch de eerste paar minuten van de wedstrijd? Als stadion-manager, ambtenaar of politie wil je graag weten of de wensen van de fans kunnen worden voldaan in de pauze. Irritaties en ontevredenheid kunnen opstapelen wanneer het team verliest. Sweco heeft hiervoor een VisWalk model gebouwd voor Uppsala om te zorgen dat de toiletten voldoende bereikbaar zijn.

City-wide dynamic model of Rotterdam

Paramics (micro), Nederland

Hoe zorg je ervoor dat infrastructurele maatregelen aan de ene kant van de stad geen problemen geven aan de andere kant van de stad? Wat gebeurd er als je een streng aan geregelde kruispunten aanpast? Wat gebeurt er als je bepaalde wegen in je stad downgrade? Dit zijn allemaal vragen die beantwoord worden met het dynamische verkeersmodel van Rotterdam. Het dynamische model omvat rond de 200km2 van Nederland en heeft rond de 250 voertuigafhankelijke verkeerslichten.

Cars are the past so what should we prioritise… bikes or busses?

Vissim (micro), Nederland

Nederland staat bekend in de wereld als een land waar veel gebruik wordt gemaakt van de fiets, wat een goede zet is voor duurzaamheidsdoelen van steden. Maar door de vele fietsers ontstaan er ook negatieve effecten, zoals fietsfiles en parkeerchaos. Hoe erg zijn deze fietsfiles? Hebben routes met fietsfiles meer prioriteit dat openbaar vervoer bij verkeerslichten? In dit onderzoek hebben we een van de drukste kruispunten qua fietsers gemodelleerd (35.000 fietser/dag) in Vissim, waar fietsfiles dagelijkse praktijk zijn. Samen met de gemeente Utrecht zijn we een zoektocht gestart voor de beste inrichting van een kruispunt in Utrecht (Vredenburg), gebaseerd op prioriteit voor fiets en openbaar vervoer.

Simulation of an urban corridor in Stockholm

Vissim (micro), Zweden

Wat zijn de effecten als een grote stadsweg in Stockholm wordt getransformeerd naar een lokale weg? Het doel van deze studie is om een goed beeld te krijgen bij de nieuwe capaciteit, is dit voldoende voor nu en in de toekomst? Als de capaciteit teveel toeneemt, dan is het al snel geen lokale weg meer, en ontstaan er problemen met de oversteekbaarheid. Een te lage capaciteit geeft extra druk op omliggende wegen. De simulatie in Vissim is aangevuld met GPS data zodat routes betrouwbaar in het model zijn opgenomen.

Heb je niet kunnen vinden wat je zoekt of heb je een vraag?

Laat hier je gegevens achter. Wij zorgen dat je in contact komt met de juiste persoon. Onze experts staan voor je klaar om je te helpen. Voor elke uitdaging, groot of klein.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.